У Харкові автобусним перевізникам нема чим платити зарплати - усе через "пільговиків"

В автобусах кількість пільгових пасажирів відносно платних за останній рік збільшилася у 3 рази

Всього у транспортній схемі Харкова передбачено 153 маршрути, з них на сьогодні працює лише 100. Про це повідомляє KharkivTimes з посиланням на засідання постійної комісії Харківської міськради з питань транспорту та зв'язку.

Директор департаменту інфраструктури Сергій Дульфан розповів, що на міських маршрутах має працювати 830 автобусів, проте виходить на маршрути лише 539.

В умовах карантину об'єми перевезень скоротилися вдвічі, відповідно скоротилися і доходи підприємств.

"На сьогодні вже нема чим платити зарплату, у підприємства борг 800 тисяч гривень, його перекрити вже немає чим. Якщо паливо подорожчає ще на гривню - просто не зможу витягнути. Зробити ремонт чи купити нові автобуси - це взагалі нереально за ті гроші, які ми заробляємо", - жаліється один з перевізників.

За словами перевізників, однією з серйозних проблем є те, що у місті немає водіїв, оскільки багато людей виїжджають за кордон на заробітки.

Ще одна гостра причина скрутної ситуації - збільшення серед пасажирів пільгового контингенту. Зараз їхня кількість складає 40% від усього пасажиропотоку. На думку власників транспортних компаній, це пов'язано зі зменшенням кількості людей, які щоденно їздять на роботу і додому. Також на кількість пасажирів впливає "карантинна" вимога обмежувати заповненість салону сидячими місцями.

Перевізники розповідають, що із введенням е-тікетів на електротранспорт, пільговики отримали 50 безкоштовних поїздок, які вони економлять, а натомість їздять на автобусах, де кількість поїздок не враховується.

Цю проблему могли б вирішити валідатори. За словами перевізників, вони зверталися до влади з проханням видати валідатори на автобуси. Проте директор департаменту інфраструктури Сергій Дульфан стверджує, що перевізники самі відмовилися від встановлення валідаторів, адже умовою було те, що вони враховуватимуть не лише пільговиків, але й платних пасажирів.

Без валідаторів неможливо врахувати кількість пільговиків, які скористалися безоплатним проїздом, тому неможливо отримати і компенсацію у держави. Раніше цю проблему вирішували через статистику, яка розраховувала коефіцієнт відношення платних пасажирів до пільговиків. Але останні 6-7 років, такі дані перестали надавати.

"Ми зайшли в глухий кут. Самостійно перевізники цю проблему вирішити не зможуть", - заявив один з представників транспортних компаній.

Нагадаємо, раніше "Коментарі" розповідали, що харків'яни подали петицію про запровадження нового тролейбусного маршруту. Місцеві пропонують відправити тролейбус від Салтівки до центру міста.

Читайте также