Проблема паркування у Харкові: коли можуть евакуювати автомобіль
Паркування у дворах багатоквартирних будинків стало великою проблемою для водіїв та комунальників Харкова.
Безпекова ситуація у Харкові все ще не налагодилася – час від часу місто та мирні мешканці піддаються ворожим обстрілам з боку російського Бєлгорода. Проте багато людей з початку повномасштабного вторгнення повернулося у Харків, також у місті знайшли свій дім багато вимушених переселенців. У лютому 2023 мер Харкова Ігор Терехов повідомляв, що у місті проживає близько 1 млн 100 тисяч людей, а значить, що стає більше і автівок, які ніде паркувати.
Комунальне підприємство "Комплекс з вивозу побутових відходів" постійно повідомляє про випадки неправильного паркування автомобілів на прибудинкових територіях, а саме поблизу сміттєвих контейнерів, що заважає вивозу побутових відходів та проїзду комунальної техніки.
Журналіст сайту "Коментарі. Харків" звернулася до експертів за коментарями: як діяти у такій ситуації водіям та комунальникам, а також – як можливо вирішити цю проблему?
Депутат Харківської міської ради Габріел Михайлов зазначає, що проблема паркування у першу чергу пов’язана з архітектурною спадщиною минулих часів, коли при будівництві житлових кварталів не планувалося, що буде така велика кількість автомобілів, яка є зараз.
"Безумовно, коли ми плануємо реконструкцію двору багатоповерхових будинків, то ми збільшуємо кількість місць для паркування. І при відновленні кварталів, що постраждали від обстрілів, також будуть запроектовані паркувальні місця. Як це спроектувати, щоб були і дитячі майданчики, і місця для розміщення автівок – вирішуватимуть також на громадських обговореннях. Такі питання мають вирішуватися індивідуально для зручності місцевих мешканців", – зауважив депутат міськради.
Габріел Михайлов також наголосив, що автомобілі тих водіїв, які заважають роботі комунальної техніки, закордоном одразу евакуюють, а не обмежуються лише штрафом. Тому роботу харківської поліції у цьому напрямку також має бути посилено.
Адвокат Євген Грішин наголошує на тому, що у дворах більшість водіїв навіть не знають, де можна припаркувати машину, тому що немає відповідних знаків та позначок. Це також має позначати поліція.
"Найголовніше – це попереджувальні знаки. Якщо при порушенні правил парковки водії це продовжують робити вдруге і втретє, навіть після штрафів, то потрібно тоді вже забирати авто на штрафний майданчик, тоді водії будуть відповідальніше ставитися до цієї проблеми", – зазначає експерт.
Євген Гришин зазначає, що вже в новозбудованих житлових кварталах ця проблема врегульована – є виділені місця для паркування авто, підземні паркінги, також відокремлено місця для викиду побутових відходів, що зручно для мешканців та комунальників. Тому в інших житлових масивах також варто брати за приклад таке розміщення.
"Якщо невірно припарковано автомобіль, то у законодавстві передбачено право поліцейського його евакуювати. Складається протокол, повідомляється людині про правопорушення. У нас в Україні така практика є, але дуже мало", – говорить юрист.
Стаття 265.4 Кодексу про адміністративні правопорушення містить розширений перелік, у яких випадках можуть евакуювати автівку, в тому числі і при неправильному паркуванні. Це займе у водія значно більше часу та грошей, ніж просто сплатити штраф. У суму входить сам штраф за порушення ПДР, оплата послуг штрафмайданчика та послуг за перевезення авто на штрафмайданчик. Отже, зручніше вивчити правила дорожнього руху, щоб зекономити сили, час та гроші.