Харків’янину відмовились повертати гроші за товар, який повторно знаходиться в гарантійному ремонті: чи законно це
Чи можна повернути кошти за товар, який неодноразово ремонтується по гарантії, розповіли у ГУ Держпродспоживслужбі Харківщини.
До Головного Управління Держпродспоживслужби в Харківській області звернувся споживач з питанням щодо придбаного ноутбука, який повторно знаходиться в сервісному обслуговуванні з однією й тією ж несправністю. У поверненні коштів за ноутбук відмовляють. Про це повідомляють "Коментарі. Харків" з посиланням на інформацію служби.
Чи правомірно діє суб’єкт господарювання в такому випадку?
Згідно з ч. 1 ст. 8 Закону України "Про захист прав споживачів" у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, у порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, у порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
Істотний недолік – недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:
а) він взагалі не може бути усунутий;
б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.
Відповідно до ч. 9 ст. 8 Закону при пред’явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред’явлення або за згодою сторін в інший строк.
На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов’язані створювати (мати) обмінний фонд товарів.
Також згідно з ч. 14 ст. 8 Закону, вимоги споживача, передбачені цією статтею, не підлягають задоволенню, якщо продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.
Таким чином, згідно з Законом, споживач має право заявити на вимоги передбачені ч. 4 ст. 17 Закону, тобто звернутись до продавця з письмовою заявою для проведення незалежної експертизи придбаного товару, щодо визначення причини втрати якості товару. У випадку підтвердження істотного недоліку товару, споживач має право повернути товар неналежної якості та отримати сплачені кошти.
Законом не встановлено обмеження кількості гарантійних ремонтів товару, якщо ремонти виконуються з різних причин. У цьому випадку розірвання договору та повернення коштів не передбачено.
Відповідно до вищевикладеного, вимагати від продавця або виробника розірвання договору та повернення сплаченої грошової суми за товар споживач має право виключно в разі встановленого істотного недоліку.
Раніше "Коментарі. Харків" повідомляли:
У Харківському районі не курсуватимуть електропоїзди – на заміну вийдуть автобуси (розклад)
З 12 по 30 червня залізничне сполучення між станцією Дергачі та зупиночним пунктом Нова Козача буде відмінено у зв'язку із проведенням запланованих будівельно-монтажних робіт на перегоні Дергачі – Слатине. Про це повідомляють "Коментарі. Харків" з посиланням на інформацію Дергачівської міської ради.
На цей період для зручності громадян запускається автобусний маршрут м. Дергачі (пл. Привокзальна) - смт Козача Лопань (із виїздом/заїздом у Харків першого та останнього рейсу). Графік автобусного маршруту можна подивитися за посиланням.