Проблема паркування у Харкові: коли можуть евакуювати автомобіль
Паркування у дворах багатоквартирних будинків стало великою проблемою для водіїв та комунальників Харкова.
Безпекова ситуація
у Харкові все ще не налагодилася – час від часу місто та мирні мешканці
піддаються ворожим обстрілам з боку російського Бєлгорода. Проте багато людей з
початку повномасштабного вторгнення повернулося у Харків, також у місті знайшли
свій дім багато вимушених переселенців. У лютому 2023 мер Харкова Ігор Терехов
повідомляв, що у місті проживає близько 1 млн 100 тисяч людей, а значить, що
стає більше і автівок, які ніде паркувати.
Комунальне
підприємство "Комплекс з вивозу побутових відходів" постійно повідомляє про випадки неправильного паркування автомобілів на прибудинкових територіях, а
саме поблизу сміттєвих контейнерів, що заважає вивозу побутових відходів та
проїзду комунальної техніки.
Журналіст сайту "Коментарі.
Харків" звернулася до експертів за коментарями: як діяти у такій ситуації
водіям та комунальникам, а також – як можливо вирішити цю проблему?
Депутат
Харківської міської ради Габріел Михайлов зазначає, що проблема паркування у
першу чергу пов’язана з архітектурною спадщиною минулих часів, коли при
будівництві житлових кварталів не планувалося, що буде така велика кількість
автомобілів, яка є зараз.
"Безумовно, коли
ми плануємо реконструкцію двору багатоповерхових будинків, то ми збільшуємо
кількість місць для паркування. І при відновленні кварталів, що постраждали від
обстрілів, також будуть запроектовані паркувальні місця. Як це спроектувати,
щоб були і дитячі майданчики, і місця для розміщення автівок – вирішуватимуть
також на громадських обговореннях. Такі питання мають вирішуватися
індивідуально для зручності місцевих мешканців", – зауважив депутат міськради.
Габріел Михайлов
також наголосив, що автомобілі тих водіїв, які заважають роботі комунальної
техніки, закордоном одразу евакуюють, а не обмежуються лише штрафом. Тому
роботу харківської поліції у цьому напрямку також має бути посилено.
Адвокат Євген
Грішин наголошує на тому, що у дворах більшість водіїв навіть не знають, де
можна припаркувати машину, тому що немає відповідних знаків та позначок. Це
також має позначати поліція.
"Найголовніше –
це попереджувальні знаки. Якщо при порушенні правил парковки водії це
продовжують робити вдруге і втретє, навіть після штрафів, то потрібно тоді вже
забирати авто на штрафний майданчик, тоді водії будуть відповідальніше ставитися
до цієї проблеми", – зазначає експерт.
Євген Гришин
зазначає, що вже в новозбудованих житлових кварталах ця проблема врегульована –
є виділені місця для паркування авто, підземні паркінги, також відокремлено місця
для викиду побутових відходів, що зручно для мешканців та комунальників. Тому в
інших житлових масивах також варто брати за приклад таке розміщення.
"Якщо невірно
припарковано автомобіль, то у законодавстві передбачено право поліцейського
його евакуювати. Складається протокол, повідомляється людині про
правопорушення. У нас в Україні така практика є, але дуже мало", – говорить
юрист.
Стаття 265.4
Кодексу про адміністративні правопорушення містить розширений перелік, у яких
випадках можуть евакуювати автівку, в тому числі і при неправильному
паркуванні. Це займе у водія значно більше часу та грошей, ніж просто сплатити
штраф. У суму входить сам штраф за порушення ПДР, оплата послуг штрафмайданчика
та послуг за перевезення авто на штрафмайданчик. Отже, зручніше вивчити
правила дорожнього руху, щоб зекономити сили, час та гроші.