Кернес бореться за голоси харків'ян у соцмережах, а ОПЗЖ – на мітингах за російську мову
Основні гравці харківської політичної арени губернатор Олексій Кучер і мер Геннадій Кернес намагаються збільшити особистий рейтинг за рахунок зірок шоубізнесу й культури, а медведчуківська сила ОПЗЖ використовує перевірені методи.
Шоу на захист
російської мови для кремлівських кураторів
За голоси жителів
Слобожанщини, відповідно до соцопитувань, восени будуть боротися три політичні
сили: партія чинного мера Харкова Геннадія Кернеса, "Слуга народу" і
проросійська платформа ОПЗЖ. І поки перші дві політсили набирають обертів,
партія кума Путіна заявила про себе на цьому тижні на повний голос.
Мітинг на захист російської
мови, яку в Харкові особливо ущемляють, який організував Андрій Лесик,
буквально став цвяхом новинних програм, причому не стільки українських, скільки
російських. 6 років тому після закликів захистити російську мову в Україні
стартувала "руська весна", що закінчилася окупацією частини Донецької і
Луганської областей. Однак політологи в агресивному протистоянні ОПЗЖ
українським законам не бачать поки явної загрози. По-перше, у них немає тієї
підтримки, яка вітала в повітрі навесні 2014. Сьогодні ОПЗЖ на тій же
Харківщині набирає від 15% до 20%, згідно з соцопитуваннями.
"Навряд чи місцеві лідери ОПЗЖ готові і здатні очолити так звану " ХНР". До того ж, будь-яким претендентам на таку гру потрібно пам'ятати: ті, хто її починають, потім програють – їх прибирають, вони всього лише "м'ясо", вони не потрібні", - зазначає політолог Володимир Фесенко.
А ефектна картинка
для російських медіа, де Лесик часто з'являється як захисник пригноблених
росіян і страждалець за російську мову, потрібна була, швидше за все, для його
північних кураторів.
"Я не знаю всіх
доходів пана Лесика, але керуючись досвідом таких ватажків "ХНР" як Костянтин
Долгов та інші, то так вони підживлювали інтерес із боку спонсорів і
демонстрували, що боротьба триває і фінансова підтримка необхідна. Виборчий
фонд Лесика на минулих виборах становив офіційно понад 1 млн. грн, але це були
виключно кошти його батьків. Наскільки мені відомо, батьки Лесика за його
офіційною біографією не є відомими бізнесменами, щоб легко дати хлопчикові мільйон
гривень, щоб той пограв у вибори", - іронічно зауважила політолог Юлія Біденко.
Фальш-старт заради
голосів
Тому загострену
увагу до російської мови, що є традиційним прийомом медведчуківською партії,
політологи пов'язують ні з чим іншим, як із майбутніми місцевими виборами.
"Все, що зараз
відбувається – це ігри на старті, авангардні бої. Але місцеві лідери ОПЗЖ, хоч
вони і хороші адміністратори, не розуміють логіки виборчого процесу і
політтехнологій. Не можна так рано починати виборчу кампанію. У кожного явища є
свій життєвий цикл, своя спіраль. Можна наростити свій рейтинг, але важко буде
його утримати. І коли в виборчу кампанію вступлять інші, популярна партія
втратить ефект новизни. Прикладів провалів передчасного старту маса:
президентська кампанія Юлії Тимошенко і Олега Ляшка, невдача Наталії
Королевської та її партії. Зате якщо з'являється новачок і зі старту включаться
в боротьбу, то шансів має набагато більше: в 2014 році так було з "Народним
фронтом", у минулому році "Слуга народу" і "Голос", - перераховує Фесенко.
Причина
фальш-старту ОТЗЖ зрозуміла – Кернес і його партія очікувано забере чималу,
якщо не більшу частину їхніх виборців.
Кернес завойовує
молодь через соцмережі і Youtube
До слова, Геннадій Кернес теж включився в боротьбу, але з усіх гравців харківського політичного поля робить це найцікавіше. З одного боку, використовує старі та перевірені прийоми – днями соцмережі облетіли фотографії мера Харкова з відомим співаком і актором Сергієм Бабкіним, з яким градоначальник обговорив проблему ЖКГ. Не секрет, що за Кернеса традиційно голосують пенсіонери. А Бабкін в силу своїх "замірних" і латентно проросійських настроїв більш органічно виглядав би поряд із кандидатом від президентської сили "СН". Тому фото мера зі співаком – явна спроба відтягнути виборців Зеленського і залучити більш молодий електорат.
Vip-агітатора Бабкіна використовуватимуть як вітрину – щоб достукатися до ще якогось сегмента, погоджується політолог Антон Авксентьєв. Раніше Кернес із такою ж метою запрошував харківського боксера Олександра Гвоздика, фотографувався з ним.
Важливіше інше –
фото з відомими людьми Кернес адресує не пенсіонерам, які сидять на лавочках, а
активним користувачам соцмереж, молодим і середнього віку людям, підкреслює
Авксентьєв. Причому піар-команда харківського градоначальника використовує всі
форми популяризації – від флеш-мобів до інтерв'ю на Youtube.
І в цьому дає фору
своєму найближчому та ймовірному супернику губернатору Харківщини Олексію
Кучеру, чия піар-служба йде дорогою, обкатаною на його попередниці. Так
сторінка в Facebook колишнього нардепа України від "Слуги народу" і глави
Харківської ОДА Олексія Кучера "За Кучера" (створена 18 листопада 2019) в
період 13 - 19 січня 2020 транслювала 7 рекламних повідомлень, вартістю 732 $,
повідомляє "Опора". Електоральний вихлоп від повідомлень Кучера про його роботу
політологи поки не помітили.
До слова, Кучер теж
вирішив використовувати культурний капітал, накопичений відомими харків'янами –
і розмістив в соцмережах спільне фото з художником Гамлетом Зіньківським, на
відкритті виставки якого побував. Залишається тільки гадати, скільки серед фанів
"95 кварталу" шанувальників робіт Гамлета.