Чому у Харкові зараз можна безкарно порушувати правила паркування

У «першій столиці» взялися реорганізувати систему контролю за парковками, а у результаті лише погіршили ситуацію на вулицях і завдали збитків бюджету

Харків'яни вже звикли, що містом постійно курсували співробітники Інспекції з паркування. До її повноважень входили фіксація порушень правил зупинки та стоянки транспортних засобів, накладення штрафів. Півсотні працівників інспекції у відповідній уніформі із планшетами в руках регулярно підтримували порядок. Це давало відчутний позитивний ефект. Штрафи, що збираються з порушників, наповнювали міський бюджет – за 2021 рік інспекція з паркування принесла місту понад 13 млн грн. І раптом інспекція зникла.

З 1 січня 2022 року і досі на вулицях міста не з'явилося жодного співробітника інспекції, не було зафіксовано жодного порушення та до бюджету міста не надійшло жодної гривні від сплачених штрафів.

Харків'яни, що утворилася, порожнечу в системі контролю за дотриманням правил паркування відчули практично відразу. Кількість залишених будь-де автомобілів зросла в рази за лічені дні. Праві ряди центральної вулиці Харкова – Сумської – перетворилася на стихійне паркування, пропускна спроможність однієї з головних транспортних артерій міста впала вдвічі.

Активні городяни оформили на сайті міськради петицію з вимогою до влади міста звернути увагу на непорядок та вжити термінових заходів. Але чекати на відповідь їм ще майже три місяці – за законом міське керівництво може ігнорувати петицію 90 днів і доки вона не набере 5000 підписів. Тим більше, що паркувальний хаос у Харкові утворився зовсім не без відома міської влади.

Торік у жовтні тоді ще в.о. мера Ігор Терехов запускає процес кардинальної перетасовки департаментів та служб мерії. В результаті реорганізації Інспекцію з паркування перепідпорядковують призначеному новому заступнику Терехова Сергію Кузьміну. А під кураторством Кузьміна інспекція з паркування фактично припинила свою роботу в січні цього року.

Далі відбувся відхід начальника інспекції та заступників, які воліли не терпіти нестерпні умови праці. Це своє чергу відразу дезорганізувало роботу. По-друге, надійшли десятки заяв на звільнення від простих працівників. Вони в січні не отримали заробітну плату та працювали в неопалюваних приміщеннях. А ті, хто чекає, що щось налагодиться, не можуть повноцінно виконувати свої функції. Повністю відсутні навіть бланки для оформлення протоколів, і ні про яку організацію роботи зараз навіть не йдеться.

Для порівняння за той же період у січні 2021 року інспекцією було зафіксовано понад 1200 порушень, понад 500 постанов було направлено до виконавчої служби для стягнення, понад мільйон гривень надійшли до бюджету Харкова.

Відповідно, напрошується питання – навіщо меру Терехову було ламати те, що й так працювало та терміново робити щось нове? Річ у тому, що Сергій Кузьмін безпосередньо пов'язаний із депутатом ВР України від ОПЗЖ Ігорем Абрамовичем. Абрамович своєю чергою має певний вплив Терехова і "виходи" на ОП. Відповідно, завдання Кузьміна при реорганізації Інспекції з паркування – зробити все, щоб профіт від цього отримали у Києві.

Втім, те, що зараз відбувається у сфері контролю за правилами паркування, суть якої насправді підтримання порядку та формування доходної частини міського бюджету є показовою для Харкова. Нерідко замість Терехова рішення приймаються людьми, які не живуть у Харкові та яким це місто цікаве лише через власну вигоду. У результаті виходить поступове руйнування систем управління та контролю за міським господарством, і навіть непоправні збитки міського бюджету.




Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
Поділитися