У Харкові оператори call-центру змушували іноземців інвестувати гроші у фіктивні підприємства
Загалом у мережі call-центрів працювало близько 350 операторів
Харківські правоохоронці розкрили шахрайську схему викрадення грошей у іноземців через фіктивний call-центр. Про те, як діяли зловмисники, розповіли у пресслужбі прокуратури Харківської області.
Група осіб організувала роботу так званих call-центрів. Там працювали оператори, які телефонували іноземцям та представлялися менеджерами банків і фінансових установ та обманним шляхом дізнавалися їх банківські дані: паролі, номери рахунків, карток, CVV коди.
Після цього оператори використовували спеціальні програми, які дозволяли їм виводити кошти за допомогою отриманої інформації. Після успішного виведення зловмисники переводили кошти у криптовалюту, аби потім отримати готівку.
Крім цієї, у call-центрах працювала ще одна схема: оператори представлялися брокерами чи представниками трейдингових компаній та бірж, і давали поради "клієнтам" щодо інвестування у певні фірми, яких насправді не існує. Після отримання інвестицій зловмисники так само виводили кошти у криптовалюту.
За даними правоохоронців, щомісяця схема заробляла близько 8 млн грн.
У Харкові працювало декілька таких call-центрів, під час їхніх обшуків було виявлено 350 комп'ютерів, за якими працювали оператори, телефони, записи про облік та організацію роботи операторів.
Окрім самої розгалуженої системи call-центрів, зловмисники мали окремі приміщення для вербування та стажування майбутніх операторів.
На операторів call-центрів відкрито кримінальне провадження за статтею 190 ККУ: шахрайство із використанням електронно-обчислювальної техніки. Максимальна санкція статті передбачає ув'язнення на 8 років.
Нагадаємо, раніше "Коментарі" повідомляли про те, що у Харківській області "великий" поліцейський робив з колег інвалідів за гроші.