У Харкові жителі скаржаться, що їх обслуговують не українською мовою

За два місяці надійшло понад 900 скарг щодо захисту прав на отримання інформації та послуг державною мовою.

В Україні люди продовжують скаржитися на обслуговування не українською мовою. Найбільше скарг надійшло з Київської, Львівської та Харківської областей. Про це повідомив мовний омбудсмен Тарас Кремінь на своїй сторінці в Facebook.

Кремень зазначив, що за два місяці (з 16 січня по 16 березня) на адресу Уповноваженого з захисту державної мови надійшло 944 повідомлення від громадян України щодо захисту прав на отримання інформації та послуг державною мовою. Найбільше скарг надійшло з Києва та області: за два місяці жителі столиці відправили 368 повідомлень про мовні порушення. Із Львівщини надійшло 88 заяв, з Харківської області - 74.

Найчастіше люди скаржилися на відсутність української версії сайтів (382 звернення). Про порушення прав у сфері обслуговування заявили 211 осіб. Також жителі України заявили про порушення, що стосуються освіти та державної влади місцевого самоврядування - омбудсмену надійшло 48 скарг на депутатів місцевих рад.

"Захищати право громадян вільно спілкуватися та отримувати інформацію і послуги українською мовою в усіх сферах суспільного життя на всій території України - наша головна задача. Якщо порушення ваших прав супроводжується образами, приниженням, нецензурною лайкою або публічним приниженням державної мови, раджу невідкладно звертатися до Національної поліцію України ", - зазначив Тарас Кремінь.

Нагадаємо, з 6 січня 2021 року відповідно до статті 30 закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної", всі постачальники послуг, незалежно від форми власності, зобов'язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари та послуги державною мовою.




Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
Поділитися