За чотири місяці - 103,5 мільйони збитків: куди зникають прибутки Харківського метро

Збитковість підприємства щороку зростає, і на це є причини

Комунальне підприємство "Харківський метрополітен" лише за перший квартал цього року поніс збитків на 103,5 мільйонів гривень. Для порівняння - у минулому році з січня по квітень збитків було утричі менше - 39,2 мільйони гривень. При цьому з 17 березня у 2020 році метро не працювало взагалі через пандемію коронавірусу. Про це повідомляє Харківський антикорупційний центр.

За минулі роки збитки комунального підприємства були значно меншими, але кожного року продовжували зростати. Так, у 2018 році вони складали 131 мільйон, у 2019 році - 267 мільйонів, а у 2020 році - 290 мільйонів гривень.

У ХАЦ спробували пояснити, чому харківська "підземка" несе такі величезні бюджетні втрати.

Однією з причин активісти називають державні закупівлі. Згідно відкритих даних, більшу частину тендерів на товари та роботи Харківський метрополітен погоджує по завищених від ринкових цінах, особливо порівняно з метро столиці чи Дніпра.

Важливим фактором у формуванні збитковості держпідприємства є замовлення послуг із ремонту та прибирання. До 2009 року усі ці роботи виконувалися штатними працівниками КП "Харківський метрополітен". Потім ремонт ескалаторів, вагонів, поїздів і клінінгові послуги віддали на аутсорс приватним фірмам, спеціально створеним під ці держзамовлення. Більше того, до їхнього штату включили тих же людей, які раніше зарплату за цю роботу отримували від метрополітену. Відтоді щороку цим фірмам метро сплачує сотні мільйонів гривень.

Згідно попередніх розслідувань ХАЦ і правоохоронців, за цими договорами виконуються фіктивні або мінімальні роботи, а от гроші виплачуються повністю.

Не останню роль у збитковості підприємства відіграє приховування доходів від реклами. За даними служби Держаудиту, "Харківський метрополітен" занижує суми цих доходів у чотири рази.

І наостанок - E-ticket, який кожен харків'янин асоціює з комунальним громадським транспортом, насправді є власністю ТОВ "Фінансова компанія "Платіжний центр". Це товариство отримує по 6,5% від вартості кожної поїздки пасажирів на метро вже протягом 10 років.

Нагадаємо, раніше "Коментарі" розповідали, що харків'яни збирають підписи, аби примусити міськраду запровадити знижки та систему лояльності у громадському транспорті для простих громадян.



Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
Поділитися