У Харківську швидку поставить автомобілі фірма, яка фігурувала в кримінальних виробництвах

Тендер на продаж автомобілів екстреної допомоги компанія виграла без торгів

У Харкові "Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф" підписав договір з ТОВ "Автоспецпром" на покупку автомобілів швидкої допомоги вартістю 19,6 млн. Грн. Про це сказано на сайті "Прозорро".

В "Харківському антикорупційному центрі" уточнили, що мова йде про придбання десяти спеціалізованих автомобілів екстреної (швидкої) медичної допомоги на базі Citroen Jumper, тип В. Спецмашини забезпечать засобами транспортування, засобами забезпечення дихальної підтримки, засобами моніторингу життєво важливих параметрів, засобами для інфузії, засобами для діагностики тощо. Про це ХАЦ пише на своїй сторінці в Facebook.

Договір підписували без проведення відкритих торгів, бо це була закупівля, яка спрямована на запобігання виникненню і поширенню COVID-19.

У ХАЦ уточнюють, що ТОВ "Автоспецпром" належить групі компаній Германа Фісталя. Її основний напрямок - це виробництво і продаж медичних товарів (ТМ Medicare). Протягом 2019-2020 років компанія "Автоспецпром" отримала держзамовлень на 1 млрд грн.

Антикорупціонери пишуть, що "Автоспецпром" з'являється в ряді кримінальних проваджень по неякісної сертифікації автомобілів.

"У цьому році виробництво стосується недобросовісного постачання 42 автомобілів швидкої допомоги в Тернопільській області. Слідчі відзначають, що фірма з порушеннями переобладнала вантажівки Citroen Jumper в автомобілі швидкої допомоги, а чиновники обласної ради перерахували за них гроші. Порушення переоснащення "швидких" стосувалися сертифікації на відповідність вимогам ГОСТ", - йдеться в публікації ХАЦ.

"У свою чергу в ТОВ "Автоспецпром" зазначають, що згадані кримінальні провадження базуються на припущенні про те, що компанія нібито всупереч ДСТУ 7032 переобладнала у "швидкі" вантажні автомобілі. Хоча чинне українське законодавство не містить жодних вказівок чи обмежень щодо типів шасі, на базі яких можуть бути вироблені автомобілі швидкої допомоги. 

Майже 10 років тому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики № 590 від 27.12.2010 з метою гармонізації з європейським законодавством до ДСТУ 7032 були внесені зміни. Зокрема, з ДСТУ 7032 був видалений національний відхил від європейського стандарту DIN EN 1789 – вимога виробляти "швидкі" на базі автомобілів класу М1 (легкові автомобілі) за класифікацією ЄЕК ООН.

Такий крок, серед іншого, був обумовлений тим, що більшість автомобілів класу М1 за класифікацією ЄЕК ООН не відповідають ДСТУ 7032 за іншими показниками – габаритними розмірами салону, вантажопідйомністю, тощо. У всьому світі "швидкі" створюються на базі стандартного шасі фургонів або навіть легких вантажівок, як, наприклад у США. Адже вантажопідйомність є однією з найважливіших характеристик машини, у якій потрібно розмістити значну кількість медичного обладнання і від чотирьох до шести осіб, у т.ч. водія, медичних працівників, пацієнта та, можливо, його рідних.

Таким чином, "швидкі" виробництва ТОВ "Автоспецпром" повністю відповідають вимогам українського законодавства, і, зокрема, ДСТУ 7032, а також кращій світовій практиці".

Як повідомляли "Харків. Коментарі "раніше, в Харкові аудит швидкої не проводили звіряючи їх документи з іншими даними. Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф перевіряли онлайн і по документам Департаменту охорони здоров'я ХОДА .




Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
Поділитися