Харківські антикорупціонери назвали основні причини збитків у метро
У величезної втрати грошей у метрополітену винен не карантин
Харківський метрополітен за поточний період 2020 року втратив уже майже 228 мільйонів гривень. Про це повідомляє "Харківський антикорупційний центр" на своїй сторінці в Facebook.
Антикорупціонери на основі порталу відкритих даних Харкова називають чотири основні причини таких великих збитків. На цей час КП "Харківський метрополітен" втратило 227,9 млн грн. Для порівняння - минулого року ця сума становила 169,6 млн грн.
В "ХАЦ" нагадали, що коли в лютому 2019 року мерія підвищила вартість проїзду з 5 грн до 8 грн, то міська влада запевняли, що метро не буде настільки збитковим. Можливо воно навіть почне приносити прибуток. Антикорупціонери озвучили тези, чому на їхню думку сталося так:
1. Закупівля товарів, послуг і робіт за значно завищеними цінами у порівнянні з закупівлями цих же товарів, послуг і робіт Дніпровським і Київським метрополітенами. У липні 2020 року, на зустрічі машиністів з керівництвом харківського метрополітену, по невиплаті зарплати, керівники метро наполягали, що треба купувати рейки, а вони дуже цінні. Про закупівлю харківським метрополітеном рейок Р-50 за завищеними на 60-70% цінами в порівнянні з Києвом і Дніпром, "ХАЦ" писав неодноразово.
2. До 2009 року прибирання, ремонт рухомого складу та ремонт ескалаторів виконувалися власними силами харківського метрополітену. У 2009 році ці три послуги віддали, створеним під це трьом фірмам, а людей зі штату метрополітену перевели в штат цих підприємств.
Щорічно на рахунки фірм "Ваго-рев", "ПСМП-75" 3 і "Системи прогресивного очищення", харківський метрополітен виділяє сотні мільйонів гривень. За 10 років ці три компанії отримали в цілому 3 млрд грн. Правоохоронці вважають, що велика частина цих коштів розкрадається, а послуги - або не виконуються, або виконуються неякісно.
3. Державна аудиторська служба після проведення фінансового аудиту КП "Харківський метрополітен" за період з 1 січня 2016 по 28 лютого 2019, прийшла до висновку, що метро в 4 рази занижує свої доходи від рекламної діяльності. Так, у 2019, метрополітен отримав дохід розміром всього у 20,14 млн. Грн. від оренди рекламних площ замість 80-90 млн грн.
4) Доходи від єдиного електронного квитка E-ticket йдуть фірмі-інвестору ТОВ "Фінансова компанія" Платіжний центр ". В рамках договору міської ради та фірми-інвестора, протягом 10 років сума винагороди ТОВ "Фінансова компанія" Платіжний центр "з кожної поїздки в метро, трамваях, тролейбусах становила 6,5% від вартості поїздки.
Як повідомляли "Харків. Коментарі" раніше, "Промінвестбанк" звернувся до суду з позовом до Парку Горького і Харківському метрополітену. Йдеться про повернення коштів за договором кредиту, які Харків свого часу отримав для реконструкції Парка Горького. Майновим поручителем за цим кредитом став Харківський метрополітен. В банківську заставу було також передано приміщення міськвиконкому, Палац Спорту і кілька колишніх дитячих садків.