1904 рік: як виглядав перший автомобіль у Харкові та хто його купив (ФОТО)
Перша машина прибула до Харкова у розібраному стані
Сьогодні дороги Харкова, яке є одним із найбільших міст України, переповнені автомобілями на будь-який смак та бюджет. А як виглядала перша машина, що з'явилася в місті, і хто став її власником? Про це повідомляє видання Новини. Live, посилаючись на розповідь краєзнавця Олександра Парамонова на своєму сайті OtkudaRodom.
Так, за словами Парамонова, перший автомобіль з'явився у Харкові далекому 1904 році. Ним став Priamus. До міста машину доставили із Кельна. Авто прибуло до Харкова залізницею у розібраному стані восени разом із механіками з Кельна, які знову його зібрали та протестували за межами міста. Зазначається, що у цей час у місті не було створено правил їзди, не було номерних знаків та навіть палива, щоб заправити транспортний засіб.
Власником першого у Харкові автомобіля став міщанин Іларіон Єрьоменко. Після смерті свого батька, одного з найзаможніших представників середнього класу городян, міщанина Михайла Харитоновича Єременка, Іларіон отримав спадщину, після чого вирушив подорожувати світом. Незабаром він захопився автомобілями. Бувши в Бельгії, чоловік пройшов курси водіння, а потім поїхав до Німеччини купити автомобіль.
Опинившись у Кельні Іларіон Єрьоменко познайомився з автомобілями марки "Priamus", які з 1900 р. виробляла фабрика Priam Automotive GmbH. Це були машини з чотирма циліндровим двигуном потужність 10-12 кінських сил. Одну з них міщанин вирішив придбати собі та привести її до свого рідного міста.
Через вісім років, у 1912 році, Єрьоменко придбав одну з найшикарніших на той час машин у Європі - абсолютно новий, шикарний автомобіль цієї ж марки з чотирициліндровим двигуном об'ємом 2262 куб. см і потужністю 40 кінських сил, довжиною 2,85 м. Проте зібрав цей автомобіль Іларіон Михайлович тільки наступного року, і з того часу колесив на ньому дорогами Харкова, привертаючи до себе увагу і ловлячи на собі захоплені погляди перехожих.
У своїй новій шикарній машині "Priamus" Єрьоменко швидко розчарувався і вирішив її продати. За підсумками продаж відбувся у місті Полтава. На отримані гроші Іларіон купив новий семимісний "Бенц" із чотирициліндровим двигуном потужністю 65 кінських сил темно-зеленого кольору. А 1914 року Російська імперія викупила авто для потреб армії.
До речі, через чотири роки після цього, 1918 року, Іларіон Єрьоменко помер від болісної хвороби.