Харківський авіазавод все ще не може зійти з мертвої точки
ХАЗ не може отримати інвесторів
У Харкові в.о. голови ОДА Олександр Скакун зустрівся з представниками "Укроборонпрому" та ДК "Укрспекспорту". Чиновник на своїй сторінці у Facebook розповів про ХАЗ і його подальшу долю.
"Для того, щоб Харківський авіазавод зрушив із мертвої точки, в якій знаходиться багато років, потрібна участь держави. Фінансова участь. У першу чергу – у розв'язанні питання боргів підприємства перед державою. З такими боргами завод, на жаль, не зможе отримати інвестора – ані іноземного, ані внутрішнього. Усі це розуміють. Маємо консенсус із керівництвом "Укроборонпрому". Розраховуємо на підтримку народних депутатів України. Адже ХАЗ – це державне підприємство, і держава має ним опікуватися", — написав Скакун.
Контекст:
⬤ Директор авіазаводу заявив, що навіть якщо у підприємства з'являться замовлення, запустити виробництво літаків буде неможливо. Проблема ще й у тому, що літаки, які будували на заводі, а це АН-74 та АН-140, від 50 до 70% складаються із деталей російського виробництва. Для імпортозаміщення потрібно вкласти дуже багато коштів.
⬤ У Харкові 16 квітня звільнили генерального директора державного авіаційного виробничого підприємства Сергія Задорожного. Вже 17 квітня на його місце прийшов 56-річний Олександр Кривоконь. Чоловік із 2017 по 2018 роки керував державним підприємством "Антонов".
⬤ У Харкові авіазавод почав виплачувати борги по зарплатах. Працівникам виплатили 9 мільйонів гривень за квітень-травень 2020 року. Також із людьми розрахувалася за роботи з виробництва запчастин для літаків (у тому числі за замовлення від "Мотор Січі").
⬤ За рішенням уряду в червні 2015 року авіазавод став банкрутом і перейшов до "Укроборонпрому". Всього ХДАВП мав 3,2 мільярда гривень кредиту і 52 мільйони по зарплатах.